Sabaton - Czterdziestu na jednego

Piosenka pt. "40 - 1" szwedzkiego zespołu Sabaton o polskich żołnierzach w bitwie pod Wizną.


To jest: Stawropolski

Dziękuję!

Dziękuję!

Super!

Naprawdę, panowie czapki z głów.

pozdrawiam
TBM

To jest: kniaź Michaił

Świetny utwór

kniaź Michaił

To jest: R1a1

Ten sam utwór z inną ilustracją:

P.S. Ten akutat teledysk został zrobiony przez 21-letniego Czecha.

P.S. Jeden z komentarzy na Youtube:

cytat:

Ten teledysk powinien być odpowiedzą na każde faszystowskie kłamstwo naszych sąsiadów na temat naszego honoru i siły!

I jak tu nie być dumnym z tego że mamy duszę Polaka - istoty gnuśnej ale pełnej romantycznego destruktywizmu, męstwa, honoru i przede wszystkim fanatyzmu oraz pogardy dla śmierci niespotykanej w żadnej kulturze europejskiej. Wedle Horacego "Dulce et decorum est pro patria mori " ;)


P.P.S. Opis Obrony Wizny, o której jest ten utwór. Więcej po angielsku.

Gdzie są

polscy piosenkarze, gdzie są polscy reżyserowie filmów, gdzie są polscy literaci? Można tylko przypomnieć cytat "jeśli my zapomnimy o Nich niech Bóg zapomni o nas".

To jest: BTadeusz

Wyjechali do Irlandii.

Po wykrzyczeniu "keine grenzen!!!"

Demokracja, to nie - "władza ludu".
Demokracja - to procedury większościowe w stanowieniu prawa.



11.10.2008.Plac Zamkowy. Walczmy o swoje prawa z Ruchem na Rzecz JOW

Przepiękny gest

Po takim kraju czegoś takiego się nie spodziewałem. Mam wiele do przemyśleń.

To jest: Prawicowiec

Bohaterowie są w porządku

Szkoda, że utwór taki kiepski.

To jest: Olgierd Sroczyński

W power metalu lepszych zrobić się nie da :)

ale w połączeniu z tym montażem na prawdę daje radę wzruszyć.
_____________________________________
Punkt krytyczny kultury

To jest: Ireneusz

Mógłby pan zacząć pisać po polsku?

nie rozumiem, co pan pisze.

To jest: samograf

A niby dlaczego?

Polsko-języczni spotykają się ostatnimi czasy z ciągłymi afrontami i pogardą.

To jest: Ireneusz

Choćby właśnie po to

jak rozumiem, to mogę "afrontować i pogardzać" :)
Jak zaś odnieść się do tekstu:

W power metalu lepszych zrobić się nie da :)
ale w połączeniu z tym montażem na prawdę daje radę wzruszyć

Pan to rozumie? To przecież jakaś chińszczyzna ...
Już nie mówię, że słowo "naprawdę" pisze się razem, choć może poeta miał coś innego na myśli? Może dziś coś więcej jest potrzebne do zaliczenia matury z polskiego? O ile nie miał matury z innego podstawowego języka...

To jest: Olgierd Sroczyński

Mea culpa

Mała literówka. Natomiast panu radzę spuścić nieco powietrza, bo panu od tego spięcia przed komputerem jeszcze bark wyskoczy albo co.
_____________________________________
Punkt krytyczny kultury

To jest: Ireneusz

Drogi panie

Jednak ta "literówka" dalej nie jest w stanie spowodować, abym cokolwiek zrozumiał. Spuszczenie zaś powietrza to dobry pomysł... Polecam... I ponawiam - kolorowy awatar może panu pomóc, aczkolwiek oczywiście nie musi.

To jest: Olgierd Sroczyński

To są dwa zdania proste.

Nie jestem w stanie rozłożyć ich bardziej na czynniki pierwsze. Skoro pan nie rozumie, to już jest naprawdę nie mój problem.

A awataru zmieniać nie mam zamiaru, jeżeli brak kolorów stanowi dla pana podstawowy problem w relacjach z otoczeniem, to istnieje parę organizacji antyrasistowskich i antyhomofobicznych, a więc jest niemałe pole do samorealizacji.
_____________________________________
Punkt krytyczny kultury

To jest: Ireneusz

To nie są zdania

nie pisząc nawet o tym, że "proste" :)
Ale oczywiście ma pan swoje prawa - proszę poddać się pod głosowanie.
Ostatnie zaś pana zdanie - klasyfikuje go jako jednego z ZSMPowskich krezusów. Warto było wchodzić na stronę prawicy?
Fe...

To jest: Olgierd Sroczyński

Dobra, niech sobie pan żyje w swoim świecie.

Zdrowia.
_____________________________________
Punkt krytyczny kultury

To jest: BTadeusz

Nie, żeby trzymać czyjąś stronę. Ale.

Zdanie składa się z orzeczenia.
Podmiot może już być domyślny.

Kiepsko się analizuje Pański gryps-:).

Demokracja, to nie - "władza ludu".
Demokracja - to procedury większościowe w stanowieniu prawa.



11.10.2008.Plac Zamkowy. Walczmy o swoje prawa z Ruchem na Rzecz JOW

To jest: Olgierd Sroczyński

A jak jest w zdaniach:

W power metalu lepszych zrobić się nie da.
Ale w połączeniu z tym montażem naprawdę daje radę wzruszyć.

?
_____________________________________
Punkt krytyczny kultury

To jest: BTadeusz

Dał Pan podmioty "niedomyślne". Serio.-:)

Demokracja, to nie - "władza ludu".
Demokracja - to procedury większościowe w stanowieniu prawa.



11.10.2008.Plac Zamkowy. Walczmy o swoje prawa z Ruchem na Rzecz JOW

To jest: Olgierd Sroczyński

Skądże.

Prawicowiec: Szkoda, że utwór taki kiepski.

Ja: W power metalu lepszych (utworów) zrobić się nie da.
Ale w połączeniu z tym montażem (ten utwór) naprawdę daje radę wzruszyć.

Czasami zaczynam poważnie wątpić w niektóre rzeczy.
_____________________________________
Punkt krytyczny kultury

To jest: BTadeusz

Po wyjaśnieniach rozumiem.

Ale trzeba być na bieżąco w "power metalu", aby się domyśleć. Nie miałem pewności, czy nie chodzi o bohaterów.
(Zrobić??? - utwór?)(no ... teraz juz "jarzę"...)

"Daje radę wzruszyć"... to naprawdę trudno strawne... trochę mało polska składnia.
Patriotyczne wzruszenie oprawił Pan w nieco nieporadne linwistycznie orzeczenie - pewnie chodziło o "jest w stanie wzruszyć"?

w połaczeniu z "montażem"...(obraz - to "montaż"...?)

Moze ma Pan rację, że się czepiamy, ale ...
Cóż... albo Pan to uwzględni, albo nie.
Ogólnie Pański styl (o treści nie pisze) nie budzi moich zastrzeżeń. Ale "te dwa krótj=kie zdania" - jakby napisał ktoś inny.
Pozdrawiam
-:)

Demokracja, to nie - "władza ludu".
Demokracja - to procedury większościowe w stanowieniu prawa.



11.10.2008.Plac Zamkowy. Walczmy o swoje prawa z Ruchem na Rzecz JOW

Szok

Muszę przyznać, że poświęciłem czas i zarejestrowałem się na tym portalu wyłącznie po to, żeby swoje trzy grosze tu wtrącić: Ludzie, czy Wy się na prawde tak nudzicie?! Facet sobie normalnie grzecznie napisał, że jego zdaniem nie da się lepiej zrobić takiego kawałka w tym gatunku muzyki, a jakis Ireneusz - pewnie średniowieczny polonista mu wykład robi na temat polszczyzny. Panie Ireneusz - jeśli pan zrobiłeś mature, to chyba w 19. wieku, bo takie wypowiedzi dziś nawet moja babcia rozumie! Przecież ta cała dyskusja dotyczyć miała muzyki, tak? Tak sobie czytam i normalnie to żałosne jest, jak toś, kto nie potrafi konstruktywnie na coś odpowiedzieć - takie autonobilitacje wymyśla. Teraz pewnie na mnie Ireneusz ten cały wyjedzie, że po chińsku piszę, co? Pozdrawiam serdecznie i zgadzam się, że 40-1 jest porcją kapitalnej muzy i mocnego teledysku. Jesli Ireneusz nie zrozumiał, to przykro mi okrutnie...

No to sie pan przydal.

No to sie pan przydal. Przetlumaczony grypsik ulozyl sie w zreczne zrozumiale zdania. Dzieki panu pan Olgiert i z jezyka polskiego braki szkolne szybko nadrobi.
Wesolo musi byc!

To jest: Olgierd Sroczyński

Chętnie bym poczytał pana więcej

jaka szkoda, że musi pan już iść.
_______________
Die Truppen von morgen
Sie geben uns Geleit
Marschieren auf die Zukunft
In eine neue Zeit

Strony

cytuję BTadeusz:
Nie, żeby trzymać czyjąś stronę. Ale (...) Kiepsko się analizuje Pański gryps-:).
Nie żeby trzymać czyjąś stronę... ale greps jak greps. Można nie czytać, ale jeśli już się podejmie taką decyzję to daje się go zrozumieć wkładając w to tak minimalną dozę dobrej woli, że mniej nie można.

Bez przesadyzmu ;-)

Jak Pan chce przypomnieć sobie naprawdę niezrozumiałe grepsy - zapraszam do ZUPY ;-)

pozdrawiam
TBM
ps
ostatnio jakoś nawet kociołek pod ZUPĄ wystygł :-( ginie fantazja w narodzie... :D:D:D

To jest: BTadeusz

Pewnie ma Pan rację, ale czytając ten wpis

poczułem coś przypominajacego piasek w dżemie.

Niby fakt, że w każdym drżemie świnia...
A jednak...

Pozdrawiam z chrzęstem...

Demokracja, to "władza ludu", ALE realizowana poprzez procedury większościowe w stanowieniu prawa.


11.10.2008.Plac Zamkowy. Walczmy o swoje prawa z Ruchem na Rzecz JOW

Dwa krańce

Ja to czasem nawet wolę chrzęst niż stosowane niekiedy przeliteraturalizowywanie.

pozdrawiam
TBM

To jest: Ireneusz

Uderz w stół?

to właściwie gdzie rodaków biją?

Radio Erewań ;-)

Nie rodaków, tylko murzynów... i nie u nas tylko w Ameryce :D

pozdrawiam
TBM

To jest: Ireneusz

Ufff

bo jeszcze starych ran nie wylizałem

Bez egzaltacji :D

Spokojnie, Panowie :D. Sabaton ma również świetne kawałki o rozbiciu konwoju 92 przez zgrupowanie U-Bootów ("Wolfpack"), ma "Ghost Division" o 7 Panzer-Division, ma świetny kawałek "Counterstrike" o Wojnie Sześciodniowej... Ogólnie jakby podliczyć, to większość utworów wychwala dokonania militarnej machiny III Rzeszy.
Co by jednak nie mówić, "40 to 1" robi karierę w Polsce.

To jest: R1a1

Nie tylko Szwedzi, również Francuzi:

cytuję Page:

Rzepa i Fronda zachwycają się satanistami ze Szwecji, którzy "śpiewają" o obronie Wizny przed Wermachtem, a tu całkowicie jakoś bez echa przechodzi informacja, że jutro w Warszawie gra francuska grupa o swojskiej nazwie Varsovie. Na stronie koncertu tak jest to opisywane:

Post-punkowa grupa z francuskiego Grenoble. Granie surowe i bardzo energetyczne, znakomicie łączące czad, melancholię i melodię. Czytelne fascynacje Joy Division, Bauhaus i Noir Desir. Post-punkowy mrok zmieszany z punkowo-rock’n’rollową energią i przebojowymi liniami wokalu.
Nazwa zespołu nie jest przypadkowa. Formacja jest zafascynowana Warszawą, a w szczególny sposób okresem Powstania Warszawskiego – muzycy na koncertach widywani byli we własnoręcznie wykonanych opaskach AK, Powstaniu Warszawskiemu poświęcony jest sztandarowy utwór kapeli "Varsovie", a teledysk do tej piosenki w większej części wypełniają fragmenty dokumentalnych filmów z Powstania.

Muzyka nie do końca "moja", ale teledysk rzeczywiście robi wrażenie! Cóż - tylko pogratulować Francuzom naprawdę pięknych fascynacji i zainteresowania historią w sumie dość odległego dla nich kraju!


Znalezione tu: Salon24, blog luźne zaPiSki, Varsovie - Francuzi oddają hołd Powstaniu jutro w... Warszawie :)

To jest: Olgierd Sroczyński

Z Sabaton tacy sataniści jak ze mnie karzeł.

_____________________________________
Punkt krytyczny kultury

Sabaton ma tyle wspólnego z

Sabaton ma tyle wspólnego z satanizmem, co piernik z wiatrakiem.

Tytuł filmu zamieszczonego tutaj nie jest do końca precyzyjny i może być mylący - "czterdzieści do jednego" a nie "czterdziestui na jednego". Myślę że chłopakom ze Szwecji chodziło o proporcje niż o coś innego.

Nikt nie zna "Varsovie" bo ich muzyka nie jest porywająca (wiem, kwestia gustu, prawda?) Sabaton jako że jest powermetalowym zespołem, a nieznającym tematu powiem, że to najlżejsza odmiana metalu, potrafił dodać do muzyki mnóstwo patosu, dzięki temu ten utwór tak porywa.

Zadzwiwia mnie jak wiele twierdzi, że nie uczyli się nigdy o bitwie pod Wizną... zwłaszcza, że wzmianka jest w każdym podręczniku historii opisujący historię XX wieku.

I jeszce jedno - ktoś napisał wyżej, że większość utworów opisuje dokonania III Rzeszy. Nie do końca prawda

A ile ma Pan wzrostu?

"Jedynie prawda jest ciekawa", J. Mackiewicz

To jest: Olgierd Sroczyński

190 : )

Ale jakie to ma w sumie znaczenie?
_______________
Die Truppen von morgen
Sie geben uns Geleit
Marschieren auf die Zukunft
In eine neue Zeit

Ponieważ im więcej ma Pan wzrostu, tym mniejsi

sataniści z Sabatonu.

"Jedynie prawda jest ciekawa", J. Mackiewicz

To jest: moniK

Jest Pan wysoki, jak na

Jest Pan wysoki, jak na kobietę :D

To jest: inpefessa

Najlepsze życzenia imieninowe

Pani MoniK nie na imprezce?

inpefessa

To jest: moniK

Dziekuję, imprezę miałam

Dziekuję, imprezę miałam w szpitalu, zszywali mi kolano ;)
Jak się cieszę, że ktoś złożył mi życzenia w dniu moich prawdziwych imienin. Świętej Moniki jest tylko raz w roku. Pozdrawiam serdecznie :)

To jest: inpefessa

To się tylko tak mówi,

kolana się nie prują, ...chyba że w portkach ;-)
inpefessa

To jest: Olgierd Sroczyński

I nie tylko za wysoki

:)))))
_______________
Die Truppen von morgen
Sie geben uns Geleit
Marschieren auf die Zukunft
In eine neue Zeit

To jest: Pawlusiński

...

Pomimo tego że nie lubię "power metalu", ten utwór mnie po prostu ujął. Można dodać, że trzyma się wzorcowo konwencji tego muzycznego gatunku - "hymny" ku czci żołnierzy i rycerzy itp. Porozsyłałem już do wszystkich znajomych.

Pozdrawiam i dziękuję,

Paweł

A może do ponucenia po polsku?:)

Jeden naprzeciw
Czterdziestu stał

Tak cicho, przed burzą
Czekają na znak
Zwarci, lecz nieliczni tak
A wróg - potężne siły ma

Rozkaz z dowództwa padł
"Bić się o każdy metr!”
Wojna, jakiej nie widział świat
We wrześniu zaczęła się

Gad żaden nie wpełznie w ten kraj
On jest pod pieczą - polskich sił!
Tu na jednego czterdziestu trza
Inaczej, zginiesz, jak nic!

Jeden naprzeciw
Czterdziestu stał
Duchem – Spartanie
Śmierć dla chwały!
Polscy żołnierze
Najlepsi w świecie!
Stoją na drodze szwabskiej nawały

Ósmego września - bój
Rozpętał się
Pocisków huk i świst kul
"Utrzymać bunkry, to cel!”
Dowódca przysiegał, że
Zwycięży, lub zginie
Gromy miotane z dział
I krwawe, krwawe
Błyskawice

Pokaż wrogu, na co cię stać?
Piekło, potop, to jeszcze nic
Tu na jednego czterdziestu trza
Inaczej, nie przejdzie nikt

Jeden naprzeciw
Czterdziestu stał
Duchem – Spartanie
Śmierć dla chwały
Polscy żołnierze
Najlepsi w świecie
Stopują impet szwabskiej nawały

Pamiętaj o tych, którzy zginęli
O tych, co życie oddali za swój kraj
Pamiętaj o tych, którzy zginęli
O tych, co życie oddali za swój kraj
Pamiętaj o tych, którzy zginęli
Pamiętaj o tych, o których milczy świat.

Gad żaden nie wpełznie w ten kraj
On jest pod pieczą - polskich sił!
Tu na jednego czterdziestu trza
Inaczej, zginiesz, jak nic!

Jeden naprzeciw
Czterdziestu stał
Duchem – Spartanie
Śmierć dla chwały!
Polscy żołnierze
Najlepsi w świecie
Nie puszczą przodem szwabskiej nawały

Nie, nie, nie!

Można wyświetlać komentarze w różnych formach:

Wybierz i zachowaj swoje preferencje wyświetlania komentarzy. Kliknij "Zachowaj" po ustawieniu zmian.