Zakaz palenia od 2025.

UE dba o swoich obywateli i w trosce o ich zdrowie (i szczęście) zamierza do roku 2025 całkowicie zdelegalizować handel i uprawę tytoniu.

Piszę to żując namiętnie nicorette i jestem 3 razy na Tak.
Decyzja nie była łatwa, ale w jej podjęciu pomogło kupienie paskudnie śmierdzącego polskiego tytoniu. Z premedytacją. Chyba żadna kobieta (i mężczyzna) nie chciałaby roztaczać wokół siebie takiego zapachu.

Rzuciłam palenie i przeszłam na ciemną stronę mocy. Jak Giuliani. Palenie jest złe, a palacze są egoistyczni, słabi i nieodpowiedzialni! Ich zachcianki narażają skarb państwa na ogromne straty spowodowane kosztami leczenia chorób, które są wywoływane przez dym papierosowy, zarówno i palaczy, jak i biernych palaczy.

Znam prawicowe stanowisko absolutnie niechętne wszelkim zakazom i ograniczeniom jednostki (oraz niechęć do UE, która lubi zakazy wprowadzać). Ale znam też sprzeciw do fundowania obcym osobom prezentów (koszt leczenia palaczy finansowany ze składek niepalących).

Wobec czego jak osoby uznające się z prawicowców godzą ze sobą oba stanowiska?? Czy możliwe jest by uznały działania UE za właściwe i potrzebne? :)

UE i zakaz

To jest: Gryzia

W Polsce umiera rocznie ok. 400 tys. ludzi, więc

z tego 70 tys. palaczy nie robi na mnie wrażenia, to po pierwsze. A po drugie, to skąd ta statystyka, że umiera rocznie 70 tys. palaczy, skoro w karcie zgonu nie ma miejsca na informację, czy ktoś palil, czy nie? Same mity.

Otyłych też mają nie leczyć, bo zwiększają koszty leczenia.

Nie ma żadnego problemu, jeśli służba zdrowia jest prywatna. Państwowa slużba zdrowia też jest chorobą, więc nie ma o czym dyskutować.

70 tyś. umiera z powodu

70 tyś. umiera z powodu chorób wynikających z palenia tytoniu. A przyczyna śmierci jest odnotowana w karcie.

To jest: Gryzia

No dobrze, ale skąd wiadomo, że ten ktoś

palił?

To jest: dante_alighieri

prosze zapytac lekarza

to mozna dosc latwo zbadac czy ktos pali czy nie badajac pluca.

To jest: Gryzia

Ale nieboszczykowi nie bada się płuc

przy wypisywaniu karty zgonu!

Bo umarł na chorobę

Bo umarł na chorobę wynikającą z palenia tytoniu.

Zapewne te 70 tyś. wylicza się procentowo. Np. jakieś 85% nowotworów płuc jest spowodowane paleniem.

To jest: Gryzia

Tak? A dlaczego nie przyjąc 100 proc. ?

Albo 30 proc.?

Proszę Pani, bierze się 100 kart zgonu zmarłych na raka płuc. Dlaczego nie przyjąć, że wszyscy palili, albo że tylko trzydziestu paliło? Skoro nie ma tej informacji w karcie zgonu.

To jest: dante_alighieri

100 moze nie ale jakies 80%

pewnie ze to nic nie znaczy ( a co wogole cos znaczy?)

To jest: Ireneusz

Bzdury

i mam w miarę słabą nadzieję, że pani to rozumie.
Nawet, jeśli palacz umiera na jakąś chorobę, a obok gość, który nigdy w życiu nie palił, umiera na tę samą - to i tak pani stwierdzi, że był biernym palaczem :)
Co z tego, że papieros przyczynia się do tego, czy owego. Proponuję nie oddychać, nie jeść, nie pić i nie chodzić do ubikacji.
Ha, ciekawe, kiedy €urzędnicy popracują nad tymi bardziej szkodliwymi zagadnieniami?

To jest: dante_alighieri

i tak naorodzil sie nowy prawicowy dogmat

palenie jest zdrowe a mit o jego szkodliwosci to lewacki wymysl.

To jest: Ireneusz

Pan tak twierdzi?

bo ja twierdzę, że każdy ma prawo do wolności i życia tak, jak potrzebuje - nie szkodząc innym.
To nie pan się kiedyś przedstawiał jako liberał? Ale ci ludzie się zmieniają...

To jest: dante_alighieri

dokladnie tak

Kazdy ma prawo co jednak nie zmienia faktu ze palenia i picie ( w nadmiarze) szkodzi. Pani Gryzia zas stara sie usilnie udowodnic ze palenie nie szkodzi ( bo kto bada nieboszczykom pluca).
Jesli ktos chce palic to niech pali aczkolwiek palenie w miejscach pulicznych zamknietych nie powinno byc dozwolone, wolnosc jest tez dla niepalacych prawda? Jesli ktos chce puszczac gazy to niech robi to we wlasnym domu badz miejscu do tego wyznaczonym:-)

Ktoś tu zwariował, czyli euroidioci

Albo nie słyszał o losach prohibicji w USA. Zresztą wprowadzenie takiego idiotyzmu w całej Unii byłoby prawnie niemożliwe, nie mówiąc o tym, że o jakimkolwiek rozszerzeniu można by wtedy zapomnieć (co mnie akurat nie martwi). Ale dla eurosceptyków prezent jest to znakomity. Oprócz euroentuzjastów i eurosceptyków pojawia się chyba nowa kategoria: euroidiotów.

wręcz przeciwnie

cytuję indris:
Albo nie słyszał o losach prohibicji w USA.

Myślę, że wręcz przeciwnie. W chwili obecnej rynek układów mafijnych przy handlu narkotykami jest zamknięty. Stare grupy mafijne i powiązani z nimi politycy nie chcą wpuścić nowych. Należy więc wykonać ucieczkę do przodu i powiększyć obszar działań by dla wszystkich było miejsce.

Nastąpi początkowa wojna, ale w ten sposób łatwiej będzie nowym układom bandycko-politycznym się załapać. A tu 12 nowych krajów z dużymi grupami głodnych młodych wilczków czeka.

Być może też obecne "rodziny" zawarły z nuworyszami układ: "od narkotyków wam wara - chcecie to sobie zakażcie czegoś nowego". Zróbcie prohibicję i sobie będziecie bandycić.

pozdrawiam
TBM
ps
jak to dobrze, że prócz powielacza zawinąłem w naoliwione szmaty i zakopałem aparat destylacyjny ;-) Leży, jeść nie woła - a jak Unia wymyśli to jak znalazł!

To jest: Gryzia

A jak tytoń zrobić? W lesie chyba.

Nic to. Może nie dożyję.

Wszędzie spiski. Według

Wszędzie spiski. Według Pana nowe prawo chce wprowadzić mafia, której, o jejku, jeszcze nie ma...

????????

cytuję Margot:
mafia, której, o jejku, jeszcze nie ma...

Jak to: nie ma?

Jest, jest, tyle, że żerowisko małe.

pozdrawiam
TBM
ps
A tak z ciekawości... czy "żułaby Pani namiętnie nicorette" gdybym to ja Pani powiedział, że palenie szkodzi? Sądzę, że nie - bo ma Pani w nosie mnie i moje zdanie i nie ma Pani robić czegoś tylko dlatego, że ja Pani mówię.

Więc czemu wymaga Pani ode mnie, bym żuł gumę - bo mi każe ktoś o kim mam takie samo zdanie jak Pani o mnie?

Mafii tytoniowej jeszcze nie

Mafii tytoniowej jeszcze nie ma. Za spisek jest odpowiedzialny ktoś, kto dopiero chce nią zostać. Bardzo niepewna inwestycja. Alkohol zawsze będzie popularny. Ale papieros nie, zwłaszcza, że popyt na papierosy został wykreowany. Palenie było męskie, a później modne. Teraz nie jest.

strategie rynkowe

cytuję Margot:
Za spisek jest odpowiedzialny ktoś, kto dopiero chce nią zostać. Bardzo niepewna inwestycja.

Całkiem legalne firmy podejmowały dużo bardziej skomplikowane działania by wytworzyć rynek na swoje produkty. To nic dziwnego ani żaden spisek - zwykła kreacja popytu na swoje usługi. Ich produktem jest po prostu prawo i jego wykorzystywanie do własnych potrzeb.

Naprawdę.

pozdrawiam
TBM
ps
nie odpowiedziała Pani na pytanie, czy rzucałaby palenie - gdybym to ja a nie UE Pani kazał?

W takim razie lepiej, by ci,

W takim razie lepiej, by ci, którzy, chcą stworzyć popyt zostawili wszystko tak jak jest. Jak Pan sobie wyobraża tysiące regularnych palaczy, którzy próbują ukryć swój nielegalny nałóg np. w pracy? Palenie nie niszczy życia tak jak narkotyki, można "normalne" funkcjonować, ale ukrycie palenia jest niemożliwe.

Tylko, gdyby zarządził Pan zaporowe ceny i np. wysoką składkę ubezpieczeniową.

ja tam zgodny jestem :D

cytuję Margot:
W takim razie lepiej, by ci, którzy, chcą stworzyć popyt zostawili wszystko tak jak jest.

Jak miło móc się z Panią zgodzić :D:D:D

A jeszcze lepiej jakby w ogóle [1000Hz] się od regulowania innym życia.

pozdrawiam
TBM
ps
wyobrażam sobie, bo byłem kiedyś uczniem LO i wiem jak się ukrywa nałóg palenia gdy nie można tego robić oficjalnie :D:D:D

Proszę mi nie mówić, że w Pani szkole nikt nie palił...

Czy "obdarzenie" biernego

Czy "obdarzenie" biernego palacza rakiem można nazwać regulowaniem mu życia?

Ojj, szkoła to nei praca.

To jest: Ireneusz

Ha ha

mój kuzyn pracował w firmie, w której podpisywało się cyrograf o niepaleniu. Złapanie na paleniu równało się ostatniemu dniu w pracy. Ci co musieli, PALILI!!! Ba, nawet byli ponoć tacy, co trzymali rękę z papierosem za płotem i palili przez szczebelki :)))))
Naiwność podobnoż cechą młodości, droga i jedynie słuszna, a przy tym wzbudzająca jakąś takąś odrobinę politowania, pani Margot. Pora by w końcu trochę dojrzeć i przestać szkodzić bliźnim, please.

Prohibicja w USA...

...nie została wprowadzona przez mafie, chociaż mafie na niej skorzystały. Niestety, pełni dobrych intencji idioci mogą narobić więcej złego niż przestępcy.

Przewodnia rola p. Capone

cytuję indris:
Prohibicja w USA nie została wprowadzona przez mafie

Tego nie twierdzę. Prohibicja była swego rodzaju "odkryciem" - nauczyła i władze i przestępców jakie korzyści można wyciągnąć z wprowadzenia a następnie omijania i wymuszania zakazu.

Gdy zniesiono prohibicję i zostały osierocone struktury z jednej strony mafijne a "urzędów ds zwalczania" z drugiej - szybciutko wprowadzono zakaz różnych substancji które do tej pory były legalne i nikomu nie przeszkadzały. W ten sposób zabawa w policjantów i złodziei z której obie strony żyją mogła nadal trwać.

Prohibicja była odkryciem - zakaz narkotyków a w przyszłości np. tytoniu - wykorzystaniem tego odkrycia

pozdrawiam
TBM

Do 2025 roku, niektórzy tu dyskutujący, palacze i niepalący ,

zapach tytoniu bedą wachać o strony korzeni.:-)
Anna

To jest: Gryzia

Tak jest, i to nas wyzwoli.

Cóż, Unia jak zwykle będzie tworzyć mafie wszelakie

i wcale mnie to nie dziwi. Mafia również musi jakoś żyć, Unia musi mieć kolejnych przeciwników - "nielegalnych producentów papierosów" ;) Stworzy się urzędy ds. walki z ... i takie tam, jak w Polsce centra przeciwdziałania alkoholizmowi ;) A wszystko to "w trosce o obywatela".

To jest: Gryzia

Chyba trafił Pan w dziesiątkę. Z pewnością chodzi o to, aby

te pieniądze trafiły do kogoś innego, niż teraz trafiają.

Widzę głosy przeciwne,

Widzę głosy przeciwne, czyli mam rozumieć, że prawicowcom nie przeszkadza to, że są dojeni przez palących?

Nie rozumiem,

co ma Pani na myśli, pisząc "dojeni przez palących"? Palący mnie nie przeszkadzają, a koncerny tytoniowe .. super, że są ;)

A to, że palący są leczeni z moich składek ... to wina systemu, nie palących.

Mam na myśłi to, że

Mam na myśłi to, że pieniądze przeznaczane na leczenie chorób odtytoniowych mogłyby być lepiej spożytkowane.

AAaaaa,

to Pani chciałaby ulepszać obecny system zamiast go zastąpić lepszym, wydajniejszym i sprawiedliwszym? Bo obecnie te pieniądze są rozkradywane, a Pani chciałaby po prostu zmienić beneficjenta.

Ależ zmiana beneficjenta

Ależ zmiana beneficjenta byłaby właśnie sprawiedliwa, wtedy ludzie, którzy musieliby z własnej kieszeni wykładać na leczenie może dwa razy zastanowiliby się czy palić. Na razie ich leczenie fundują ludzie, którzy dbają o zdrowie.

Czyż Pani nie zauważa niesprawiedliwości

całości obecnego systemu ? Należałoby sprywatyzować służbę zdrowia i stworzyć indywidualne konta pacjentów, zlikwidować ZUS i rozpędzić urzędnicze tałatajstwo.

Tego nie powiedziałam. Nie

Tego nie powiedziałam. Nie wypowiadałam sięn a ten temat.

To jest: Gryzia

Jeśli już ktoś im funduje, to

nie ci, co dbają o zdrowie, tylko ci, co ciężko pracują, a wśród nich też są palacze i ciężka praca nie ma nic wspólnego z dbaniem o zdrowie, a nawet jest przeciwieństwem dbania o zdrowie.

Ależ owszem, fundują ci,

Ależ owszem, fundują ci, co dbają o zdrowie, bo nie korzystają ze swojej puli. Więc pula ta przeznaczana jest dla tych, którzy nie dbają. A co do pracy, to można pracować i nic państwu nie oddawać. Więc w obecnym systemie tracą ci, którzy dbają i są praworządni.

To jest: Ireneusz

:))

palacz płaci akcyzę za tytoń, a więc powiększa pulę proporcjonalnie do zwiększania swego osobistego zagrożenia.
To jest moralne i sprawiedliwe.
Niemoralne jest nieprzeznaczenie akcyzy za tytoń na pulę zdrowotną. To jest właśnie okradanie tych, co nie palą!
W obecnym systemie zyskują jedynie złodzieje ukryci za państwem i "przepisami".

Racja. Ale z drugiej strony

Racja.

Ale z drugiej strony niemoralne jest też narażanie bliźnich na choroby i utratę zdrowia.

wół i cielę

cytuję Margot:
niemoralne jest też narażanie
Z faktu, że żuje Pani
nicorette wnioskuję, że Pani pali i stara się rzucić ten nałóg. Ale może Pani jeszcze pamięta kto był najgorszy? Moje doświadczenia wskazują, że absolutnie i bezapelacyjnie najbardziej upierdliwi są świeżo nawróceni na niepalenie palacze. To im właśnie najbardziej przeszkadza i oni najgłośniej i najnatarczywiej krzyczą.

Jeśli pamięta Pani też co o nich myślą ci jeszcze nienawróceni - to proszę przyjąć dobrą (a szczerą) uwagę... Odrobina wyrozumiałości nikogo nie zabije.

By nie było aktualne przysłowie: "zapomniał wół jak cielęciem był"

pozdrawiam
TBM

Ależ nie zapomniałam.

Ależ nie zapomniałam. Dałam temu wyraz pisząc, że przeszłam na ciemną stronę mocy.
I jedna uwaga, pomyliłam się: antypalaczem był Bloomberg, nie Giuliani. Ale ja, szczęśliwie dla obecnych, nie jestem burmistrzem.

O żesz ty........ :D:D:D

cytuję Margot:
Więc w obecnym systemie tracą ci, którzy dbają i są praworządni.

No normalnie aż mnie zatkało... To już jest Pani o krok od uznania, że system jest zły i warto by go było zmienić. Że jak jedni pod przymusem zrzucają się na innych to to jest niesprawiedliwe. No normalnie wpływ PN jest większy niżby się mogło wydawać:-)

Czy feministki mają jakiś rodzaj rozgrzeszenia???? Musi Pani szybciutko skorzystać z takiej ścieżki, bo zaprawdę powiadam Ci dziecko.. maluczko a zostaniesz na prawicy z przekonania a nie przekory :D:D:D

pozdrawiam z nadzieją
TBM

Ależ ja nigdy nie pisałam

Ależ ja nigdy nie pisałam o swoich poglądach na temat obecnego systemu, więc dlaczego uznał Pan, że go popieram i uznaję za sprawiedliwy i funkcjonalny?

źródło uznania

cytuję Margot:
dlaczego uznał Pan, że go popieram i uznaję za sprawiedliwy i funkcjonalny?

Czytałem Pani teksty.

pozdrawiam
TBM

Zadziwił mnie Pan

Zadziwił mnie Pan niepomiernie. Żadnych takich tekstów sobie nie przypominam.

To jest: Ireneusz

Ciekawe podejście

Zrobienie jednej paczki papierosów to koszt poniżej złotówki. Reszta to są podatki i akcyzy. I one miały (kiedyś teoretycznie) iść na "leczenie".
A teraz to będzie klops.
Ciekaw jestem, kiedy uniokraci obudzą się z ręką w nocniku, kiedyż to po likwidacji sprzedaży papierochów nagle przestaną im wpływać pokaźne kwoty z akcyz? To dopiero będzie dla nich szok.
Oczywiście, zrekompensują sobie na paliwie albo na chlebie, no nie?
BTW:
Dla mnie motywacją do rzucenia palenia swego czasu była chęć niedokładania się w żadnym procencie na tych darmozjadów. Nie musiałem nawet żuć żadnej gumy. Wystarczyło włączyć telewizor i motywacja natychmiast wzrastała milionkrotnie.

Oj, niech się Pan nie boi,

Oj, niech się Pan nie boi, coś wymyślą.

To jest: Gryzia

W jaki sposób są dojeni przez palaczy?

Ja wypalając dwie paczki papierosów dziennie, odprowadzam do Skarbu Panstwa miesięcznie ok. 350 zł. Wie Pani ile kosztuje ubezpieczenie się prywatne na wypadek choroby np. w Medicover?

A jak Pani wyliczyła te 350

A jak Pani wyliczyła te 350 zł?

To jest: moniK

A może by tak Unia od 2009

A może by tak Unia od 2009 zdelegalizowała aborcję...

Proszę nie wywoływać p.

Proszę nie wywoływać p. Procona z lasu. Jest bardzo czuły na szczebiotanie.

To jest: moniK

Czego Pani się boi?

Pan Procon mieszka w lesie i żywi się feministkami?

:)

Nie znam jego upodobań kulinarnych.
Wszystkie przekazy ludowe głoszą, że dieta różnej maści kreatur składa się z młodych, bezbronnych dziewic. Czyż więc p. Procon nie byłby odszczepieńcem o okropnym zboczeniu?

To jest: moniK

E, to może Pani spać spokojnie... :)

cytuję Margot:

Wszystkie przekazy ludowe głoszą, że dieta różnej maści kreatur składa się z młodych, bezbronnych dziewic.

Coś strasznego. Czasem kreatury mordują bardzo młode bezbronne dzieci. To okropne zboczenie, na dodatek, nie poparte jest żadną ludową tradycją.

A co? Tradycja

A co? Tradycja usprawiedliwia?

To jest: moniK

Zależy kogo...

Usprawiedliwia, jeśli nazwie się ją "nową świecką tradycją" :)))
Np. według tej nowej świeckiej (koniecznie) tradycji wszyscy do 2025 r. powinni przestać palić.

To jest: Gryzia

No wie Pani! Takie rzeczy!

Pani nieco manipuluje w tytule

pisząc o zakazie palenia od 2025r. - ponieważ mowa jest o czymś więcej niż tylko ten zakaz, chodzi o delegalizacje handlu i uprawy tytoniu. Ciekawe, czy w myśl ich pomysłu nie będzie można już zażywać tabaki?;) Kres europejskiej cywilizacji już widać jak na dłoni..

Tabaka filarem europejskiej

Tabaka filarem europejskiej cywilizacji. Spodziewałam się rewelacji, ale nie aż takich.

Pani lubi wyolbrzymiać

ja natomiast wskazuje na problem, z jakim mamy tutaj do czynienia - w imię jakichś im znanych racji próbują maksymalnie ograniczać wolność Europejczyka, ot co. To miałem na myśli, pisząc tamto stwierdzenie.

Zakaz palenia od 2025?

Przecież to tylko tytuł.

Przecież to tylko tytuł. Wszyscy wiedzą, że tytuły nie są prawdziwe.

Wszyscy prócz kreatur?

Przecież to tylko tytuł ...

Przecież to tylko tytuł. Wszyscy wiedzą, że tytuły nie są prawdziwe.
[Margot]

A kto jest autorem tego klamliwego tytulu?

A co dostanę za przyznanie

A co dostanę za przyznanie się?

To jest: Gryzia

Tak, wszyscy wiedzą, że tytułu są kłamliwe ale

tu na PN można spodziewać się solidności.

To jest: Olgierd Sroczyński

Precz z feministkami

i resztą euronazistów.
_______________
Die Truppen von morgen
Sie geben uns Geleit
Marschieren auf die Zukunft
In eine neue Zeit

Można wyświetlać komentarze w różnych formach:

Wybierz i zachowaj swoje preferencje wyświetlania komentarzy. Kliknij "Zachowaj" po ustawieniu zmian.